Odešla Jana Štěpánková
21. 12. 2018
Rašínova groteska v podání Jardy Duška
20. 12. 2018
Praha očima kameramana Illíka
18. 12. 2018
Na čestném místě doma v knihovně opatruji malou knížečku Miroslava Sutnara Co dokáže reklama, kterou vydal Reklamní klub v Praze v roce 1941.
Na čestném místě doma v knihovně opatruji malou knížečku Miroslava Sutnara Co dokáže reklama, kterou vydal Reklamní klub v Praze v roce 1941. S o to větší zvědavostí jsem očekávala práci Dušana Pavlů Reklub 1927-1949, která mapuje zrod a činnost Reklamního klubu československého. Je skutečně precizní a detailní a hemží se to v ní jmény, která jsou pro nás dnes bohužel většinou zapomenutá. Myslím, že je to i proto, že historii čs. reklamy za první republiky se ještě téměř nikdo nevěnoval. Byla přitom na vysoké úrovni a podíleli se na ní přední výtvarníci, filmaři atd. Vlastně o ní vím jen díky souboru reklamních filmů z koncernu Baťa, které před časem vyšly, a pak díky svému studiu dobového tisku a historii různých firem.
Na str. 49 publikace mě zaujala upoutávka z časopisu TYP, která zvala na Trh a výstavu soudobé reklamy: "Víte, čím bude reklama roku 1950? Nikdo z nás nedovede si představit, jakou ohromnou silou bude reklama za 25 let. Před 60 lety byla reklama ve Spojených státech pokládána za nečestnou. Byla trestána. Loňského roku zaplatila za ni Amerika 1 300 000 000 dolarů. Století reklamy teprve začíná..."
Citát nemá chybu. Reklama skutečně ovládla svět, ale nikoli v Československu roku 1950. To už je ovšem jiné téma.
Odborná monografie prof. PhDr. Dušana Pavlů, CSc. by mohla podnítit zájem o další mapování prvorepublikové reklamy. Každopádně již bude na čem stavět. Práci vydalo nakl. Professional Publishing.
© Copyright 2024 Balady a romance Blanky Kovaříkové
Všechna práva vyhrazena Ochrana osobních údajů